De Provincie, stadsregio Rotterdam en De Verkeersonderneming zijn bereid om 1.350.000 euro te financieren in een kwalitatieve fietsverbinding naar de Hartelbrug. De W. Churchillaan en de Voorweg zijn toe aan herstraten en lenen zich uitstekend om in aanmerking te komen voor de financiering van een fietsverbinding. De gemeente Spijkenisse hoeft slechts 880.000 euro bij te leggen voor de hoognodige herstraat. Daar moeten wel alle bomen in de W. Churchillaan en de Voorweg voor wijken.
De Bomenridders hebben de situatie ter plaatse bekeken. Aan de hand van de bladgroei van de essen aan de W. Churchillaan kun je opmaken dat ze het niet meer zo goed doen. Hier en daar heeft de gemeente er al een aantal weggehaald. De populieren en de abelen vanaf de kruising met de Frans Halsstraat daarentegen doen het nog prima. De Bomenridders zijn van mening dat deze bomen vanwege hun grootte in kroonoppervlakte van dermate groot belang zijn als buffer voor de industrie aan de overkant van de Hartel, onder andere door het opvangen van fijnstof, dat er de nodige moeite moet worden gedaan om deze te behouden.
Heeft u vragen, op- en/of aanmerkingen ten aanzien van onze zienswijze, laat u dan een reactie achter.
Ik ben het geheel met jullie eens. Dit nieuw stukje fietspad is totaal nutteloos, 85% van de fietsers gaat door het hartelpark naar de hartelbrug. De aanleg is vreselijk duur. En die bomen moeten blijven staan en ik denk dat alle bewoners in de directe omgeving het hier zeer mee eens zijn.
Precies, Walter Rietveld, wat een klinklare onzin is dit laat de bomen staan en onderhoud ze op tijd niets aan het handje.
En geknoei van fietspaden? Moet je zien wat voor verkeerd fietspad aan de Willemshoevenlaan ligt,als je van de Anjerstraat het fietspad op moet, of aan het eind eraf richting Rozenlaan,Laten ze eerst de fietspaden in Spijkenisse maar eens nakijken,ipv een prachtig stuk groen laten veranderen voor weer een onlogisch fietspad.
Ik deel de mening niet. Veel bomen zijn in de oprichting van de wijk Schiekamp-Hoogwerf geplant om het gebied een snelle robuuste groene uitstraling te geven. Helaas heeft er door de jaren heen (budget tekort)geen continuering in een gefaseerde vervanging plaats gevonden om het groene raamwerk, dat onze wijk zo sterk maakt, overeind te houden. Ziekten en stormen hebben helaas ook hun weerslag gehad op de bomen.
Dit stuk fietspad staat EIN-DE-LIJK op de agenda. Boven de rivier ligt het hele netwerk er veel beter bij en herkenbaar. Het nodigt uit, beschermt fietspad en efficient, hoe lekker is dat! Hoeveel van mijn buurtbewoners gaan er nu voor dat kippenstukkie met de auto naar de botlek simpelweg omdat dat makkelijker is dan fietsen. Nu ligt die fietsbrug er, even het waterschap onder drukzetten om dat laatste kleine deel OOK aan te leggen, goede verlichting en FIETSEN ipv zeiken over wel/geen fietspad!
Graapig dat onder het mom van ‘de fietsers’ weer natuur gekapt zou moeten worden.
Zorg eerst dat er een enquete naar iedereen gestuurd wordt of een duidelijke oproep in de krant hierover zodat het duidelijk wordt of mensen hier wel zoveel geld in gestoken willen hebben en al dat natuur vernietigt enkelt voor een stuk fietspad.
Laat dit niet weer een eén of ander prestige -project worden waar de burger eigenlijk niet achter staat.
Alleen al de weg opnieuw bestraten en duidelijke borden plaatsen is voldoende. De bomen moeten blijven.
Dat er iets aan deze wegen moet gebeuren ben ik het wel mee eens. Het lijkt af en toe wel een racebaan. De weg mag gerust wat smaller met enkele verkeersdrempels e.d. Een aparte fietspad is dan ook wel nodig maar dan zonder overbodige bomenkap, zeker er staan bomen tussen die aan vervanging toe zijn maar ga toch niet alles neerhalen. Als de weg 3mtr smaller gaat worden zoals de bedoeling is kan van de vrijgekomen strook en een stukje gras een fietspad gemaakt worden.
waar zijn ze mee bezig GEMEENTE , het zal ook wel te maken hebben dat ze met het Hartelpark gaan veranderen zie tekening .en dan gelijk de Winston Churchillaan voor een fietspad zoveel bomen kappen is vast een andere oplossing voor ze gaan de weg versmallen dus ruimte zat voor aan twee kanten fietspaden .
Nu wou ik het ook nog over het water de Bernisse hebben , ze willen daar pleziervaartuigen toelaten wie heeft die onzin bedacht , ze mogen niet door het riet varen wie houd daar toezicht op en ga maar door vele problemen krijgen we daardoor en maar niet te spreken over de watervogels je denkt toch niet dat die stil op het water blijven zitten als je aan komt varen , alles zal verdwijnen behalve de herrie van mensen ..
http://www.spijkenisseaandemaas.nl/wp-content/uploads/2014/03/14-01-23-Tekening-OR-17-61-1014_Hartel
http://www.spijkenisseaandemaas.nl
De bomen moeten blijven, dat staat als een paal boven water, ik geniet er iedere dag weer van als ik met mijn honden wandel. Dit stukje natuur is zeer uniek wat mijn betreft voor deze omgeving, en zou een beschermde status verdienen van de bewoners van hoogewerf en schiekamp. Dit betreft de bomenlaan en het hartelpark, er leven hier zoveel verschillende planten, bloemen en dieren, van ree tot buizerd en van prachtige bossage`s tot bloemen. Afblijven gemeente met je kettingzagen en bulldozers.
Dat er opgeknapt wordt prima,maar dan wel eerst goed kijken welke bomen er behouden kunnen worden.Er moet goed nagedacht worden wil men tot kap over gaan.as zaterdag is de pvda op plateau aanwezig tussen 10 en12 omde argumenten vd bewoners aan te horen
De bomen kunnen toch gewoon blijven? De Winston Churchilllaan blijf dan ook gewoon de Winston Churchilllaan, toch? Hoe anders?
En het fietspad kan gewoon (na mijn nader onderzoek) verbreed worden hoor.